lørdag 24. august 2013

Chicken Fried Steak

Lørdags kveld = Lørdagskos








For en halv livstid siden satt jeg i en restaurant i Texas og hadde redusert menyvalget til enten froskelår eller noe med navnet Chicken Fried Steak. Valget falt på det sistnevnte og det angrer jeg ikke på ett sekund.


Og her må jeg bare bryte inn selv. Dette er ikke en matblogg.


Når det er sagt liker jeg å lage mat. Jeg liker også å spise mat.


Tilbake til historien: Det gikk omtrent 16 år fra jeg spiste min første Chicken fried Steak før jeg fant ut at jeg skulle prøve å lage det selv hjemme. Og det gjorde jeg med stor suksess. Fruen elsket det og jeg elsket det.
Å lage en Chicken Fried Steak er heller ikke så vanskelig.
Oppskrift finner du på allrecipes.com
Men i korte trekk tar man en biff. Banker den flat (noe jeg gjorde med en hammer siden jeg mangler de nødvendige kjøkkenredskapene til akkurat den jobben)






Så panerer man biffen og +steiker den i steikepanne med masse olje. Resultatet er en amazingly mør og god biff med sprø skorpe, som regelrett smelter på tungen. Med gravy og potetmos smaker det helt fantastisk.




En annen gang skal jeg snakke om Amerikanske Pannekaker, og prisen på Maple Syrup i Norge.




Anyways. I kveld er det Chicken Fried Steak på menyen, og jeg har planer om å legge på meg et par kilo under måltidet, og etter at jeg ikke har tatt oppvasken, skal jeg ta meg en røyk og en kopp kaffe. (Ha! Ta den fitness-, mat- og interiørbloggere!!)




Og til slutt:






Ha en fortreffelig kveld!!

Daniel

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar