tirsdag 17. mars 2015

Mitt første avslag

For litt siden sendte jeg inn manuset mitt til et forlag for vurdering. Jeg hadde ingen forhåpning om et positivt svar på første forsøk, og jeg hadde helt rett i det.



Det som er gøy er å få tilbakemelding på at historien var spennende, og at det var mye fint i den, og at den var godt skrevet.

I tiden etter at jeg sendt inn manuset har jeg angret på det, siden jeg har gått gjennom historien i hodet x antall ganger og innsett at det er en god del ting jeg skulle ha endret på. Noen POV-karakterer som kanskje helst skulle ha blitt sett gjennom øynene til andre karakterer, for å bevare spenningen bedre og for å holde skjult en del plot-elementer. I tillegg har jeg blitt flinkere å skrive (syns jeg selv) i det siste, og klarer å formulere meg og gjøre en del ting bedre enn det jeg har gjort tidligere.

Vel,vel. Back to the drawingboard.

På tide å finne ut hvilke forlag som faktisk gir ut bøker i fantasysjangeren og kanskje prøve der?

Daniel

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar