tirsdag 7. juli 2015

Stille før stormen


Ojsann, nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her på bloggen. Det er heldigvis ikke fordi det ikke er noe som skjer i livet mitt, men heller fordi hverdagen er såpass travel som den er.

Om livet ikke er travelt nok med familie og husdyr er det andre ting som bryter inn og tar plass. Fruen er fortsatt student og har kun et år igjen nå før hun endelig er ferdig med sykepleierutdanningen. DET skal bli fantastisk.

Enda en milepæl er nådd, og Nummer 4 er straks ferdig i barnehagen, og skal over til å bli skoleelev til høsten.
Nå er fire av fem barn i skolen, og barnhageregningen er redusert til betaling for ett barn for første gang på ti år. Vi har til nå betalt ca 600 000 kroner til barnehagen, og har tre år igjen med rosatrollet. Snakk om å støtte lokale arbeidsplasser!

Ellers har man vært inne på årets Heimevernsøvelse, som i år fikk tittelen Øvelse Helgeland. Som alltid er det godt å kle seg i grønt og få et avbrekk fra de daglige rutinene.
Utstyrskontroll før øvelsen

Skopussen må være i orden
Vi fikk trene litt sammen med politiet, og noen heldige utvalgte fikk seg en helikoptertur.

Se video og bilder fra Øvelse Helgeland her

Så snart øvelse var avsluttet for min del og årets eksamen avsluttet for fruen bar hun av gårde på Hovedkurs for Norske Redningshunder for å trene husets største hårball.
Fornøyde med treningen
Det endte med at de bestod C-Prøven (hva enn det er), og er ett skritt nærmere godkjent redningshund-status.

EDIT: Fruen og Milo har ikke tatt noen C-Prøve, men Apell:

Passet påskrevet og lesson learned. Bedre research neste gang:/




Samtidig i Mosjøen:
Maling suger
Huset skal males. Jeg har lurt meg unna i 3-4 år, og hadde gått tom for unnskyldninger, så det var bare å trå til. Som alltid ender jeg opp med å gjøre mer enn det jeg hadde tenkt, så jeg ble kvitt et vindu i samme slengen.
Vindu fjernet, ferdigsnekret og ferdigmalt
Og da man trenger det minst kommer inspirasjonen krypende, og nå sitter jeg med gitaren i armene og vrenger ut noen toner. Siden jeg mangler de nødvendige kunnskapene til å skrive ned noter er jeg nødt til å spille inn det som kommer til meg for at jeg skal huske på hva jeg holder på med.

Så... Håper jeg blir ferdig med det meste før ferien kommer, for i år har jeg ikke tenkt å bli svett av annet enn sola. Hvis den kommer i år...




Snart feriehilsen fra Daniel





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar