torsdag 2. mars 2017

Første natt i nytt hus

Da var vi her i vårt nye hjem. En liten stund i hvert fall.

Mandags morgen satte vi oss i bilene og kjørte de 14 timene ned til Fagerstrand, der vi overnattet hos et vennepar. Tirsdag overtok vi huset i Berjmannsveien klokken 12, og bar inn eske på eske, og pakket ut det vi kunne før vi dro opp til Fagerstrand igjen.

Tetriskunnskaper er viktig ved pakking
Klubbhuset

En av tingene jeg gleder meg til er å få laget en mancave i uthuset bak huset. Trengs litt renovering, men alt snekkerarbeid som foregår utenfor huset er godkjent.

Onsdag ventet vi på bilen fa IKEA som kom med møblene våre, og flatpakkeskruingen kunne
starte.Fruen har virkelig klart å finne møbler som passet inn i huset, og det var virkelig gøy å se vårt nye hjem ta form.

Ungene hjalp også til med utpakking og sammenskruing. De yngste bar papp og plast, mens 13-åringen tok ansvaret for kjøkkene, der hun vasket kopper og pakket ut av eskene og satte på plass i skapene. Vasket og hengte opp sengeklær gjorde hun også. Jeg må bare si at jeg er veldig stolt over ungene og hvordan de takler flyttingen.





Så etterhvert ble det seende slik ut i huset:

Kos i soffaen

TV-veggen

Nysenga

Badet

Nå gruer jeg meg til å ta med kidsa opp til Mosjøen igjen. Det blir rart å forlate fruen her nede og reise tilbake til det gamle huset, men det er bare for noen måneder heldigvis. Men først blir det feiring av min 70-år gamle mor i Gøteborg i morgen, fredag.

Daniel

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar