søndag 30. mars 2014

Heart of Stone

I år er det 20 år siden jeg skrev min første sangtekst, og la melodi til den. Det er mange år siden det. Teksten er ikke spesielt original eller bra, men jeg syns fortsatt sangen er relativt fin. Jeg er selvfølgelig subjektiv.


Sangen ble faktisk med meg inn i bandet Deja Vu - aner fortsatt ikke hvorfor vi kalte oss det - som jeg spilte i sammen med Eirik, Ole og Jørgen, og vi framførte den på en oppsetning i Stamneshallen i '98 og fikk skryt for den. Det var jo gøy.

Det er ingen dypere mening i teksten, men den handler om noe de fleste tenåringer har gått igjennom, nemlig kjærlighetssorg. Det har tatt lang tid for meg å spille den inn, og  jeg er fortsatt ikke sikker på om jeg vil legge den ut. Heart of Stone betyr mye for meg og ved å la omverdenen ta del i dette føler jeg at jeg kler meg litt naken - for å bruke et tynnslitt begrep.

Men, men. Håper den faller i smak.


Daniel

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar