mandag 16. november 2015

Made in Mosjøen

Det er ingenting som gjør meg mer glad og stolt enn å se venner og bekjente stikke hodet frem og vise sitt talent i forskjellige situasjoner. Noen gamle klassekompiser og bunkbuddies fra militæret følger jeg aktivt på Facebook for å se hva de holder på med om dagen. 

Noen tilbringer tiden med å reise rundt bak kamera på produksjoner som Robinson og med Truls over Svalbard, noen komponerer musikk for noe som ser ut til å være de fleste TV-Produksjoner i Norge mens andre dukker opp i fantastiske filmer som Kill Buljo og Kurt Josef Wagle og legenden om Fjordheksa, og det skal sies at jeg er ikke lite sjalu i kantene siden jeg fra barndommen har drømt om en karriere i rampelyset (har ikke vi alle det?).


Men nå har det skjedd, i Mosjøen, byen som har vokst i mitt hjerte og som jeg nå kaller Min By, at en helt spesiell ting har vokst fram.

Med den avslørende tittelen Made in Mosjøen, med nesten utelukkende lokale skuespillere, dansere og musikere, har Aleksander Nordaas (Thale) og hans samarbeidspartnere skrudd sammen en (for meg) stjernespekket web-serie som tar seeren til kanten av det absurde, og ganske langt forbi. Jeg er glad i gode filmer og serier, interessante karakterer og historier som ikke er selvforklarende, så denne falt virkelig i smak. Jeg har ikke tenkt å si noe om handlingen i Made in Mosjøen, den må oppleves.

Se episode 1 av 19 her:


Som jeg startet med, jeg blir glad og stolt når jeg ser mennesker jeg kjenner gjøre godt arbeid, og jeg blir ekstra glad når forfatter og regissør, samtlige skuespillere og alle samarbeidspartnere i denne serien er MINE mennesker fra MIN by.

Resten av Norge kan gjerne ha Kristoffer Joner, Ane Dahl Torp og Tommy Wirkola for seg selv, for Mosjøen har Aleksander, Marit, Jørn og Johanne og resten av stjernene i denne herlig forvirrende serien. Talent og guts, det har dere. Kep up the good work!

I used to be a dreamer, but then I took some Aurora to the head!

Gleder meg til neste sesong.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar